Košík 0

Čteme s porozuměním každý den - online kurz

Popis lekce: V této lekci najdete základní informace o metodice Čteme s porozuměním každý den. Dozvíte se, jak je metodika strukturovaná, na jaké dovednosti a strategie se zaměřuje a jak s ní můžete pracovat. Ve druhém videu vysvětlujeme, jaký je rozdíl mezi tzv. učitelskou verzí (metodikou) a pracovními sešity pro žáky.
Popis lekce: V lekci si ukážeme, jak s žáky zahájit práci s pracovními listy. Metodiku projdeme společně krok za krokem, abyste získali jistotu, že tuto práci zvládnou i žáci, kteří ještě neumí číst. V lekci najdete i základní vysvětlení toho, jak žákům představit dovednost „hlavní myšlenka“. Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 1/3 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Přepnout – obsah
Přepnout – obsah

Lekce 1 – Úvodní informace

  • Popis lekce:

    V této lekci najdete základní informace o metodice Čteme s porozuměním každý den. Dozvíte se, jak je metodika strukturovaná, na jaké dovednosti a strategie se zaměřuje a jak s ní můžete pracovat. Ve druhém videu vysvětlujeme, jaký je rozdíl mezi tzv. učitelskou verzí (metodikou) a pracovními sešity pro žáky.

Lekce 2 – Jak začít

Popis lekce:

V lekci si ukážeme, jak s žáky zahájit práci s pracovními listy. Metodiku projdeme společně krok za krokem, abyste získali jistotu, že tuto práci zvládnou i žáci, kteří ještě neumí číst. V lekci najdete i základní vysvětlení toho, jak žákům představit dovednost „hlavní myšlenka“.

Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 1/3 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.

Pracovní list:

1/3

 

Lekce 3 – Hlavní myšlenka a Kdo, co

Popis lekce:

Ve 3. lekci si vysvětlíme, jak rozumět dovednosti „hlavní myšlenka“ a „kdo, co“. Ukážeme si, že hledání hlavní myšlenky je vždy spojeno s odlišením podstatného od podružného a že dovednost „kdo, co“ je zaměřena na identifikaci hlavních postav a základního děje. Náročnější varianta počítá s tím, že žáci určí také prostředí a čas, kdy se příběh odehrává. Vše je prezentováno na konkrétních pracovních listech.

Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 7/5, 8/2 a 20/4 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.

 

Pracovní listy:

7/5

8/2

20/4

Lekce 4 - Posloupnost

Popis lekce:

V této lekci se dozvíte, jak pracovat s dovedností „posloupnost“. Na prvním videu najdete vysvětlení, jaké různé formy posloupnosti se žáci v publikaci učí a jak se postupně zvyšuje náročnost pracovních listů. Na druhém videu je ukázka práce s jedním PL, modelovaná krok za krokem.

Pro sledování videí si vezměte k ruce PL 9/1, 9/3, 9/4, 21/3 a 21/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.

Pracovní listy:

9/1

9/3

9/4

21/3

 

21/5

Lekce 5 – Porovnání

Popis lekce:

V 5. lekci si krok za krokem projdeme práci s jedním pracovním listem a na materiálu Kateřiny Vrtiškové si ukážeme, jak poskytovat žákům podporu, aby zvládli i náročné dovednosti a úkoly. Jedná se o postupné zavádění metody Vennův diagram.

Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 4/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída a materiál od Kateřiny Vrtiškové.

Pracovní list:

4/5

 

Materiál Kateřiny Vrtiškové

Lekce 6 – Fantazie a realita

Popis lekce:

Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi fantazií a realitou a proč je důležité se touto dovedností zabývat. Na konkrétních pracovních listech si ukážeme, jak můžeme žákům pomoct, aby se naučili podstatné znaky popisu fantazie a reality v textu.

Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 5/2 a 17/2 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.

Pracovní listy:

5/2

17/2