podrobné vysvětlení základních čtenářských dovedností
porovnání
posloupnost
kdo, co
hlavní myšlenka
fantazie a realita
rozbory textů i otázek na pracovních listech
k dispozici kdykoliv a kdekoliv
vhodné pro učitele 1. stupně
(Celková doba studia 2-3 hodiny)
Osnovy kurzu
Lekce 1 – Úvodní informace
Úvodní informace
ČsP Úvod
6:40
Učitel/žák verze
5:22
Lekce 2 – Jak začít
V lekci si ukážeme, jak s žáky zahájit práci s pracovními listy. Metodiku projdeme společně krok za krokem, abyste získali jistotu, že tuto práci zvládnou i žáci, kteří ještě neumí číst. V lekci najdete i základní vysvětlení toho, jak žákům představit dovednost „hlavní myšlenka“.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 1/3 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní list:
1/3
Jak začít
ČsP Prase
23:04
Lekce 3 – Hlavní myšlenka a Kdo, co
Ve 3. lekci si vysvětlíme, jak rozumět dovednosti „hlavní myšlenka“ a „kdo, co“. Ukážeme si, že hledání hlavní myšlenky je vždy spojeno s odlišením podstatného od podružného a že dovednost „kdo, co“ je zaměřena na identifikaci hlavních postav a základního děje. Náročnější varianta počítá s tím, že žáci určí také prostředí a čas, kdy se příběh odehrává. Vše je prezentováno na konkrétních pracovních listech.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 7/5, 8/2 a 20/4 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
7/5
8/2
20/4
Informace k tématu
Hlavní myšlenka a Kdo, co
17:58
Lekce 4 – Posloupnost
V této lekci se dozvíte, jak pracovat s dovedností „posloupnost“. Na prvním videu najdete vysvětlení, jaké různé formy posloupnosti se žáci v publikaci učí a jak se postupně zvyšuje náročnost pracovních listů. Na druhém videu je ukázka práce s jedním PL, modelovaná krok za krokem.
Pro sledování videí si vezměte k ruce PL 9/1, 9/3, 9/4, 21/3 a 21/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
9/1
9/3
9/4
21/3
21/5
Informace k tématu
Posloupnost 1
9:18
Posloupnost 2
7:14
Lekce 5 – Porovnání
V 5. lekci si krok za krokem projdeme práci s jedním pracovním listem a na materiálu Kateřiny Vrtiškové si ukážeme, jak poskytovat žákům podporu, aby zvládli i náročné dovednosti a úkoly. Jedná se o postupné zavádění metody Vennův diagram.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 4/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída a materiál od Kateřiny Vrtiškové.
Pracovní list:
4/5
Materiál Kateřiny Vrtiškové
Informace k tématu
Porovnání
19:47
Lekce 6 – Fantazie a realita
Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi fantazií a realitou a proč je důležité se touto dovedností zabývat. Na konkrétních pracovních listech si ukážeme, jak můžeme žákům pomoct, aby se naučili podstatné znaky popisu fantazie a reality v textu.
Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 5/2 a 17/2 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída.
Pracovní listy:
5/2
17/2
Informace k tématu
Fantazie a realita
10:55
Kč484
Hi, Welcome back!
Instrukce
V tomto průvodci najdete veškeré materiály a videa ke kurzu. Můžete postupovat od první lekce, nebo si zvolte téma, které vás zajímá. Obsah lekce zobrazíte kliknutím na její název, bližší informace zobrazíte kliknutím na ikonu s otazníkem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.