Košík 0

Čteme s porozuměním každý den

Popis kurzu

  • 6 lekcí a 8 názorných videí
  • ukázky práce s pracovními listy – krok za krokem
  • podrobné vysvětlení základních čtenářských dovedností
    • porovnání
    • posloupnost
    • kdo, co
    • hlavní myšlenka
    • fantazie a realita
  • rozbory textů i otázek na pracovních listech
  • k dispozici kdykoliv a kdekoliv
  • vhodné pro učitele 1. stupně

(Celková doba studia 2-3 hodiny)

Témata v tomto kurzu

14 lekcí

Lekce 1 – Úvodní informace

Úvodní informace
ČsP Úvod6:40
Učitel/žák verze5:21

Lekce 2 – Jak začít?

V lekci si ukážeme, jak s žáky zahájit práci s pracovními listy. Metodiku projdeme společně krok za krokem, abyste získali jistotu, že tuto práci zvládnou i žáci, kteří ještě neumí číst. V lekci najdete i základní vysvětlení toho, jak žákům představit dovednost „hlavní myšlenka“. Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 1/3 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída. Pracovní list: 1/3

Lekce 3 – Hlavní myšlenka a Kdo, co?

Ve 3. lekci si vysvětlíme, jak rozumět dovednosti „hlavní myšlenka“ a „kdo, co“. Ukážeme si, že hledání hlavní myšlenky je vždy spojeno s odlišením podstatného od podružného a že dovednost „kdo, co“ je zaměřena na identifikaci hlavních postav a základního děje. Náročnější varianta počítá s tím, že žáci určí také prostředí a čas, kdy se příběh odehrává. Vše je prezentováno na konkrétních pracovních listech. Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 7/5, 8/2 a 20/4 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída. Pracovní listy: 7/5 8/2 20/4

Lekce 4 – Posloupnost?

V této lekci se dozvíte, jak pracovat s dovedností „posloupnost“. Na prvním videu najdete vysvětlení, jaké různé formy posloupnosti se žáci v publikaci učí a jak se postupně zvyšuje náročnost pracovních listů. Na druhém videu je ukázka práce s jedním PL, modelovaná krok za krokem. Pro sledování videí si vezměte k ruce PL 9/1, 9/3, 9/4, 21/3 a 21/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída. Pracovní listy: 9/1 9/3 9/4 21/3 21/5

Lekce 5 – Porovnání?

V 5. lekci si krok za krokem projdeme práci s jedním pracovním listem a na materiálu Kateřiny Vrtiškové si ukážeme, jak poskytovat žákům podporu, aby zvládli i náročné dovednosti a úkoly. Jedná se o postupné zavádění metody Vennův diagram. Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 4/5 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída a materiál od Kateřiny Vrtiškové. Pracovní list: 4/5 Materiál Kateřiny Vrtiškové

Lekce 6 – Fantazie a realita?

Vysvětlíme si, jaký je rozdíl mezi fantazií a realitou a proč je důležité se touto dovedností zabývat. Na konkrétních pracovních listech si ukážeme, jak můžeme žákům pomoct, aby se naučili podstatné znaky popisu fantazie a reality v textu. Pro sledování videa si vezměte k ruce PL 5/2 a 17/2 z Čteme s porozuměním každý den, 1. třída. Pracovní listy: 5/2 17/2
484  s DPH

Instrukce

  • V tomto průvodci najdete veškeré materiály a videa ke kurzu. Můžete postupovat od první lekce, nebo si zvolte téma, které vás zajímá. Obsah lekce zobrazíte kliknutím na její název, bližší informace zobrazíte kliknutím na ikonu s otazníkem.